၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ပထမပိုင္း)

အာရ္အက္ဖ္ေအ တနဂၤေႏြေဆြးေႏြးပြဲ (၂၂-၃-၀၉)

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ အာရ္အက္ဖ္ေအ လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ရဲ႕ တနဂၤေႏြ စကား၀ိုင္း ဒီအပတ္အတြက္ ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ ပထမတဦးကေတာ့ ေဒၚေနာ္အုန္းလွပါ။ သူ က ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္ အန္အယ္လ္ဒီအဖြဲ႔၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တဦးကေတာ့ မိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ အမ်ဳိးသားဒီမို ကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအးပါ။ ေနာက္ဆံုးတဦးကေတာ့ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ အန္အယ္လ္ဒီအဖြဲ႔ ၀င္ ေဒၚခင္ၫြန္႔မူပါ။

က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ အဓိကထားၿပီး ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ လက္ရွိ အန္အယ္လ္ဒီအဖြဲ႔၀င္ ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီး ၃ ဦးရဲ႕ သူတို႔ေရာက္ရွိေနတဲ့ ေနရာေဒသတ၀ိုက္က အန္အယ္လ္ဒီရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြ ေနာက္ၿပီး လာမယ့္ေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူတို႔က ဘယ္လိုျမင္ၾကသလဲ။ ဒါေတြပါပဲခင္ဗ်ာ။ ကဲ .. ဘယ္သူက စေျပာမလဲ။ ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး စေျပာပါဦးဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ မိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္မွာ အေျခအေနဘယ္လိုရွိ လဲခင္ဗ်။


ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ရွင့္။ က်မတို႔ မိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ၂၅ ရက္ေန႔တိုင္းမွာ ၿမိဳ႕နယ္အ စည္းအေ၀း၊ ၁ ရက္ေန႔တိုင္းမွာ ခ႐ိုင္အစည္းအေ၀း ဆိုၿပီးေတာ့ ပံုမွန္လႈပ္ရွားမႈရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အန္အယ္လ္ ဒီရယ္လို႔ စစ္စစ္မွန္မွန္ အဖြဲ႔၀င္အေနနဲ႔ တင္းတင္းရင္းရင္း ရပ္တည္တဲ့ အင္အားေတြကေတာ့ ေလ်ာ့နည္းလာ တာအမွန္ပဲ။ အစည္းအေ၀းမွာ လူေတြနည္းလာတာလည္း အမွန္ပဲ။ အင္အားေတြေလ်ာ့နည္းေနေပမယ့္လည္း ရွိတဲ့အန္အယ္လ္ဒီဆဲလ္ေတြကေတာ့ တကယ့္အမာခံအင္အားတရပ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဘာလို႔ေျပာလို႔ရလဲ ဆိုေတာ့ ေထာင္၀င္စာလာေတြ႔တဲ့သူေတြဆိုရင္ တအိမ္ထဲ ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ ေလးေယာက္ ငါးေယာက္ အထိေအာင္ ေထာင္က်တာေတြရွိတယ္။ အကုန္လံုး ပတ္ရွာပတ္ကုန္း ေထာင္၀င္စာေတြ ေတြ႔ရတဲ့အခါမွာ ေန ရာေဒသတိုင္းမွာ အန္အယ္လ္ဒီေတြကပဲ ကူညီတယ္၊ အန္အယ္လ္ဒီေတြကပဲ ကူညီတယ္ဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တၿမိဳ႕နယ္မွာ အန္အယ္လ္ဒီလူေလး တေယာက္ႏွစ္ေယာက္ရွိရင္ကို က်မတို႔အတြက္ အင္အားတရပ္ပဲ။ အဲဒါ ေၾကာင့္ က်မတို႔ရဲ႕ အင္အားေတြက ေလ်ာ့နည္းေနေပမယ့္လည္း က်မတို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ေနတယ္ဆို တာကို ပထမဦးဆံုး ေျပာလိုပါတယ္။

“၉၀ ခုႏွစ္မွာ … အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေအာင္ႏိုင္ေရးသြားတဲ့အခါက်ရင္ ဒီမိုကေရစီရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္လို႔ ဒါ … က်မတို႔ အနိမ့္ဆံုးေျပာခဲ့တဲ့စကား၊ အနိမ့္ဆံုးေနာ္၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဒီ့ထက္မက ေျပာခဲ့တယ္။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာဆိုရင္ ၫႊန္ၾကားလႊာေတြ အမ်ားႀကီးထုတ္ခဲ့တယ္ အဲဒီတုန္းက …။ လုပ္ေပးမယ္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြနဲ႔ လယ္သမားအတြက္က ဘာလုပ္ေပးမယ္၊ အလုပ္သမားအတြက္က ဘာ အမ်ားႀကီးပါၿပီးသားပါ။ ဒါေပမယ့္လို႔ အခုအခ်ိန္အထိ ဘာမွ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ေသးဘူး။ မေဖာ္ႏိုင္ေသးဘူးဆိုတာက ေဖာ္မၾကည့္တဲ့အတြက္ မရလာတာေပါ့ေနာ္။ ေဖာ္ၾကည့္တဲ့အခါက်ရင္ ျဖစ္လာမွာပဲ။ လုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ဖို႔လိုတယ္။” (ေဒၚေနာ္အုန္းလွ)

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ေဒၚေနာ္အုန္းလွေကာ ဘယ္လိုရွိလဲခင္ဗ် ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္ဘက္မွာ …။

ေဒၚေနာ္အုန္းလွ ။ ။ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္မွာကေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္အစည္းအေ၀းေတြ မလုပ္ျဖစ္တာေတာ့ အေတာ္ၾကာ ၿပီ။ ဒါေပမယ့္လို႔ ၿမိဳ႕နယ္လက္ရွိအေနအထားအရေတာ့ အစည္းအေ၀းေတြ မလုပ္ေပမယ့္လို႔ ၿမိဳ႕နယ္မွာ လုပ္ သင့္လုပ္ထိုက္တာေတြ ေနာက္ၿပီး အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆံုတာေတြကေတာ့ ရွိၾကပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ နဲ႔လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္စည္းနဲ႔လည္းေကာင္းေပါ့ေနာ္ အစည္းအေ၀းသီးသန္႔ကေတာ့ သူတို႔မလုပ္ျဖစ္ ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အေၾကာင္းက ၿမိဳ႕နယ္အစည္းအေ၀းကို အရင္လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္း ေၾကာင္းဆိုတာ အေပၚနဲ႔ ေအာက္နဲ႔က နည္းနည္း တခါတေလက်ရင္လည္း သဟဇာတ မျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဒါေတြ သူတို႔မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း အခုက စီးပြားေရးအေျခအေနအရ စီးပြား ေရးကလည္း အက်ပ္အတည္းျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ရတဲ့အခါက်ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကို သူ တို႔စိတ္ထဲမွာ ရွိေပမယ္လို႔ ေလာေလာဆယ္မွာ စီးပြားေရးကို လံုးပန္းေနရတဲ့အခါက်ေတာ့ ေလာေလာဆယ္ အေနအထားကေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္မွာ အစည္းအေ၀း မလုပ္ျဖစ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆံုမႈေတြကေတာ့ ရွိၾကပါတယ္။ လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ့ ဘာပဲေျပာေျပာေပါ့ေနာ္ လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့လူေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ရပ္တည္ခ်က္ကို ေတာ့ ကုိယ္မေမ့ၾကဘူးဆိုတာ က်မျမင္ရပါတယ္ရွင့္။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ကဲ … အဲေတာ့ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ဘက္ကေကာ ဘယ္လိုရွိလဲ ေဒၚခင္ၫြန္႔မူေရ။

ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕နယ္စည္းေတြကေတာ့ သူတို႔ေတြ႔ဆံုေကာင္း ေတြ႔ဆံုမယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ မသိရဘူး။ က်မအေနနဲ႔ အျမင္ကေတာ့ မိတၳီလာက ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအးတို႔ လုပ္သလိုမ်ဳိးေပါ့ ေနာ္ ပါတီ၀င္ေတြဟာ ဒီလိုပဲ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကိုကိုယ္ တိုက္ယူၾကရမွာပဲ။ တရား၀င္ ပါတီတရပ္အေနနဲ႔ အျမဲ တမ္းအစည္းအေ၀းဆိုတာ မိတၳီလာလိုပဲ လုပ္သင့္ပါတယ္။ မိတၳီလာလုပ္သလို ဇီးကုန္း ေဒၚခင္၀ိုင္းတို႔ကလည္း ဟိုတေလာကလုပ္တာ ၾကားလိုက္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိးေတြ လုပ္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ မိတၳီလာလုပ္တယ္ ဆိုရင္ မိတၳီလာရဲ႕ အသံေတြကိုပဲ ၾကားရမယ္။ ဇီးကုန္းက လုပ္တယ္ဆိုရင္ ဇီးကုန္းက အသံေတြကိုပဲ ၾကားရ မယ္။ က်မျဖစ္ေစခ်င္တာက တႏိုင္ငံလံုးက ၿမိဳ႕နယ္ေတြက ကိုယ့္ပါတီရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လုပ္ေဆာင္သြားရမယ္။ ဒါမွ တႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕သေဘာထားေတြကို အထက္နဲ႔ေအာက္ ေျပေျပ လည္လည္ နားလည္ၾကမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်မျမင္တာကေတာ့ ကိုယ့္ပါတီရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ တိုက္ယူၾကရမွာပါပဲ။ က်မတို႔ေခါင္းေဆာင္လည္း ေျပာထားပါတယ္။ အားလံုးဟာ ကိုယ့္ပါတီ၀င္မွ မ ဟုတ္ပါဘူး၊ ျပည္သူအားလံုးဟာလည္း ကိုယ့္အခြင့္အေရးကိုကိုယ္ တုိက္ယူၾကရမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာပဲ။ ဒါ အ မွန္ပါပဲ။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ... ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ အခုေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ က်မတို႔ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ရည္ၫႊန္းတာလို႔ က်ေနာ္သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့ … အဲေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကေတာ့ အခု ပါတီလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို လုပ္ခြင့္မရဘူးေပါေလ။ ေဒၚခင္ၫြန္႔မူတို႔အေနနဲ႔ လက္ရွိ အန္ အယ္လ္ဒီပါတီ(ဗဟို)နဲ႔ ဆက္သြယ္လႈပ္ရွားမႈေတြမွာေကာ ဘယ္လိုမ်ား အေျခအေနေတြရွိလဲခင္ဗ်။

ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ ။ ။ ခုနေျပာသလုိေပါ့ေနာ္။ က်မတို႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ဆိုတာ ၿမိဳ႕နယ္စည္းေတြက ဆက္သြယ္ေပးမွ၊ က်မတို႔က ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ ဗဟိုကုိသြားၿပီးေတာ့ က်မတို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတုိ႔က မေက်ာ္လြန္ ခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဗဟိုကို ဆက္သြယ္ဖို႔ဆိုတာလည္း ၿမိဳ႕နယ္စည္းေတြကတဆင့္ က်မတို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြ သေဘာထားေတြကို ေျပာခ်င္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အစည္းအေ၀းဆိုတာ လုပ္သင့္တယ္။ အထက္နဲ႔ ေအာက္ဆိုတာ ညႇိႏိႈင္းဖို႔ပဲလိုပါတယ္။ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔လည္း ပါတီထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာ ၾကားမွာေပါ့။ လူ ငယ္ေတြအေနနဲ႔လည္း စိတ္လိုက္မာန္ပါ မျပဳသင့္သလို လူႀကီးေတြအေနနဲ႔လည္း လူငယ္ေတြရဲ႕ သေဘာထား ေတြကို ညိႇႏိႈင္းေဆာင္႐ြက္ဖို႔လိုတယ္လို႔ က်မအေနနဲ႔ ျမင္ပါတယ္။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ေဒၚေနာ္အုန္းလွေရ အဲေတာ့ အခု ေဒၚခင္ၫြန္႔မူေျပာသြားတဲ့ ပါတီတြင္း လူႀကီးလူငယ္ ဆက္ဆံေရးအေျခအေန စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပါတီတြင္းစည္း႐ံုးေရးအေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဒၚေနာ္ အုန္းလွ ဘယ္လုိျမင္လဲခင္ဗ်ာ။

ေဒၚေနာ္အုန္းလွ ။ ။ ခုနက အန္အယ္လ္ဒီအေနအထား ေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔က တကယ္တမ္းက်ရင္ အ ဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို စဖြဲ႔ကတည္းကဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ က်မတို႔မွာ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ မူေတြ စည္းကမ္းေတြေပါ့ေနာ္ ပါၿပီးသားပဲ တ ကယ္တမ္းက်ရင္ .. ။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာ လုပ္ေနရတဲ့ အေနအထားေတြက ဒါ က်မအျမင္ေပါ့ေနာ္ ေျပာရ ရင္ေတာ့ ေအာက္ေျခမွာ ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္သိလို႔ လုပ္တဲ့သူေတြျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ေပၚလစီကိုင္တဲ့လူေတြ ဗဟိုမွာရွိတဲ့ စီအီးစီေပါ့ေနာ္ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ေတာ့။ ဒီစီအီးစီေတြက အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ မူေတြရွိတယ္၊ စည္းကမ္းေတြရွိတယ္။ ဒီဟာကို ကိုင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ရမယ့္အေနအထားမွာရွိတယ္။ က်မတို႔က လူႀကီး ကဲ ... ဥပမာေပါ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မရွိလို႔ က်န္တဲ့လူေတြက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မရွိလို႔ မ လုပ္ဘူးဆိုတာ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့ေနာ္။ မူကရွိၿပီးသား က်မတို႔မွာ မဟာဗ်ဴဟာ နည္းဗ်ဴဟာေတြလည္း သံုးလို႔ရ တာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီလုပ္ရမယ့္အလုပ္က အမ်ားႀကီးရွိတယ္ တကယ္တမ္းက်ရင္။ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ဒီ လိုမ်ဳိး ေအာက္ေျခက ကိုယ့္ဟာနဲ႔ကိုယ္လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ အကြဲအျပဲေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ။ ျဖစ္သင့္တာက ဒီမူေတြကို ခ်ရမွာက စီအီးစီျဖစ္တယ္။ စီအီးစီသည္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဗဟိုျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗဟိုသည္ တာ၀န္အရွိဆံုး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါလုပ္မယ္ ဒါလုပ္မယ္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဗဟိုကိုယ္တိုင္က ၫႊန္ၾကားပဲ၊ ၫႊန္ၾကားမွသာလွ်င္ တညီ တည္းျဖစ္မယ္။ ညီဖို႔ဆိုတာက အေပၚမညီဘဲ ေအာက္က မညီဘူး က်မနားလည္သေလာက္က။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ေဒၚေနာ္အုန္းလွ။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ တခုျဖတ္ၿပီး ေမးပါရေစ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေ႐ႊ၀ါေရာင္သံဃာေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကာလအတြင္းမွာ တခ်ဳိ႕က အန္အယ္လ္ ဒီအဖြဲ႔၀င္ေတြ လမ္းေပၚထြက္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ အလြယ္တကူ ေျပာရရင္ …။ လႈပ္ရွားမႈမွာပါ၀င္ တာ အင္မတန္ ေနာက္က်တယ္။ ဦးေဆာင္ရမယ့္အစား ေနာက္လိုက္ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေျပာဆိုေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ေဒၚေနာ္အုန္းလွ အဲဒါဘယ္လိုျမင္လဲခင္ဗ်။

ေဒၚေနာ္အုန္းလွ ။ ။ က်မလဲ ဒီလိုပဲျမင္ပါတယ္ရွင့္။ က်မတို႔ေတြကဆိုလို႔ရွိရင္ သံဃာေတြဦးေဆာင္တဲ့ ၁၈ ရက္ကစလို႔ရွိရင္ က်မဆိုရင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ေပ့ါ ၁၈၊ ၁၉၊ ၂၀၊ ၂၁ အထိေပါ့ေနာ္ ၂၄ မွာသာလွ်င္ ဘာပဲေျပာ ေျပာေပါ့ေနာ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ပါလာတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ပါ လာတဲ့အတြက္ ျပည္သူမ်ားလည္း အားရ၀မ္းသာျဖစ္တယ္။ တကယ္တမ္း ဦးေဆာင္ရမွာ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က က်မေျပာသလုိေပါ့၊ တာ၀န္ေတြက ျပည္သူေတြက အခုဆိုလို႔ရွိရင္ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲလာမယ္။ ဘယ္ေ႐ြး ေကာက္ပြဲပဲလာလာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတခုသည္ လုပ္ခဲ့တဲ့အခါက်ရင္ ရလဒ္က အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ေသး သေ႐ြ႕ က်မတို႔မွာ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ တာ၀န္ရွိတဲ့ လုပ္ေပးတဲ့ လူေတြေရာ ဒီမွာ ၀င္အေ႐ြးခံတဲ့ လူေတြေရာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမွာေရာ တာ၀န္အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲလို႔ ေျပာလိုက္တယ္ဆိုရင္ ၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲက ပါလာမွာပဲ။ အခုလက္ရွိမွာလည္း က်မတို႔ ၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲသည္ အေကာင္အထည္ရွိ တယ္ေပါ့ေနာ္။ အခုအခ်ိန္လည္း လုပ္လို႔ရေသးတယ္။ လုပ္လို႔ရတဲ့ အေနအထားမွာ ဘာမွမလုပ္ခဲ့လို႔ က်မတို႔ က တခ်ိန္က်ရင္ေနာ္ ဘာပဲေျပာေျပာေပါ့ေနာ္ အခုအခ်ိန္မွာ လုပ္လုိ႔ရရဲ႕သားနဲ႔ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေနာင္တခ်ိန္က်မွ မ လုပ္ခဲ့ရေကာင္းလားဆိုတဲ့ အေနအထားေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္လာမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ က်မတို႔ေတြကို အျပစ္တင္ေ၀ဖန္ၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ကေတာ့ အဖြဲ႔၀င္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီး တာ၀န္သိသေလာက္ ေတာ့ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီအေပၚမွာ တာ၀န္ရွိတဲ့ ေပၚလစီကိုင္တဲ့ မူကိုင္တဲ့လူေတြက မလုပ္ဘဲနဲ႔ က်မတို႔က လုပ္တဲ့ အတြက္ မညီမမညာဘူး။ ညီညာေအာင္လုပ္ရမယ့္တာ၀န္က ဗဟုိျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာင္ေ႐ြးေကာက္ပြဲလာရင္ လည္း ဒီလုိထပ္ျဖစ္မွာပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္မွ ဘာမွ ဘယ္သူမွန္းမသိေပါ့ေနာ္ အဲလိုမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ က် မျမင္တယ္။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ေဒၚေနာ္အုန္းလွ က်ေနာ္တခုေတာ့ ျဖတ္ေမးပါရေစ။ ေဒၚေနာ္အုန္းလွေျပာတဲ့အတိုင္း ဆိုလုိ႔ရွိရင္ လူႀကီးေတြက လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာ မလုပ္ဘူးဆိုေတာ့ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ဒါက ေဒၚေနာ္အုန္းလွ အေနနဲ႔ တဘက္စြန္းသိပ္ေရာက္တယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ဘူးလား။ က်ေနာ္ အန္အယ္လ္ဒီ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႔ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြ ထုတ္ေနတာေတြ ေတြ႔တယ္။ အခုဆိုရင္ ဆရာဦး၀င္းတင္တို႔ ဆိုပါ ေတာ့ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ နာမည္နဲ႔ အလြယ္တကူ ေပၚလာတာကို က်ေနာ္ေျပာတာပါ။ ဆရာဦး၀င္းတင္ဆို အ ခုဖမ္းဆီးခံေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို အန္အယ္လ္ဒီအဖြဲ႔၀င္ရယ္လို႔မေ႐ြး လိုက္လံေတြ႔ဆံုေနတာ ေတြရွိတယ္။ အဖြဲ႔အတြင္းမွာလည္း ေနာက္ၿပီးဆရာနီလံုဦးတို႔ ဘာတို႔စသျဖင့္ေပါ့ေလ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဟာ ေျပာပြဲေတြ ဘာေတြ က်င္းပေနတယ္။ ဒီ activity ေတြ အခါအားေလ်ာ္စြာ အခမ္းအနားေတြလည္း က်င္းပေန တယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ေကာင္းတယ္လုိ႔ မေျပာႏိုင္ဘူးလားခင္ဗ်။

ေဒၚေနာ္အုန္းလွ ။ ။ ေကာင္းပါတယ္ရွင့္။ အဲ … က်မတို႔က ဒီအခ်ိန္မွာေပါ့ေနာ္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာဆို တာက က်မတို႔လက္ထဲမွာဆိုလို႔ရွိရင္ ၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲရလဒ္က အခုအခ်ိန္အထိ ရွိေနေသးတဲ့အတြက္ ဒါကို ၂၀၁၀ ဆိုတာက ဒါကလက္ရွိအစိုးရက သူလုပ္မယ့္ကိစၥ။ က်မတို႔က အစိုးရက သူ႔ဘာသူ ဒီလက္ရွိစစ္အာဏာ ရွင္ေတြကေတာ့ သူ႔ဘာသူ လုပ္သြားတာပဲ။ တခုၿပီးတခုေပါ့ေနာ္။ သူလုပ္ခ်င္တာ ျဖစ္ေအာင္လုပ္သြားတယ္။ က်မတို႔က ကိုယ့္လက္ထဲမွာရွိတာ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔ ဒါ မျဖစ္သင့္တဲ့အရာေပါ့ေနာ္။ ဥပ မာေပါ့ လုပ္ၾကည့္လို႔မွ ျဖစ္လာတဲ့ရလဒ္က အေကာင္အထည္ေပၚလာမွာပဲေလ။ မလုပ္ရဘဲနဲ႔ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ကေတာ့ က်မက မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးေပါ့။ ဥပမာေပါ့ေနာ္ က်မတို႔ေတြက ဒါအဖြဲ႔၀င္အေနအထားအရ က်မေျပာျပ တာပါ။ က်မတို႔က ပါတီ၀င္ ေအာင္ႏိုင္ေရးအဖြဲ႔၀င္တေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ၉၀ ခုႏွစ္မွာ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေအာင္ႏိုင္ေရးသြားတဲ့အခါက်ရင္ ဒီမိုကေရစီရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္လို႔ ဒါ က်မတို႔ အနိမ့္ဆံုးေျပာခဲ့တဲ့စကား၊ အနိမ့္ဆံုးေနာ္၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဒီ့ထက္မက ေျပာခဲ့တယ္။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာဆိုရင္ ၫႊန္ၾကားလႊာေတြ အမ်ားႀကီးထုတ္ခဲ့တယ္ အဲဒီတုန္းက …။ လုပ္ေပးမယ္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြနဲ႔ လယ္သမားအတြက္ က ဘာလုပ္ေပးမယ္၊ အလုပ္သမားအတြက္က ဘာ အမ်ားႀကီးပါၿပီးသားပါ။ ဒါေပမယ့္လို႔ အခုအခ်ိန္အထိ ဘာ မွအေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ေသးဘူး။ မေဖာ္ႏိုင္ေသးဘူးဆိုတာက ေဖာ္မၾကည့္တဲ့အတြက္ မရလာတာေပါ့ ေနာ္။ေဖာ္ၾကည့္တဲ့အခါက်ရင္ ျဖစ္လာမွာပဲ။ လုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ မလုပ္ႏိုင္ဘူး မျဖစ္ႏိုင္ဘူး လို႔ပဲယူဆလို႔ မလုပ္တာလို႔ က်မျမင္တယ္။ အလုပ္က ေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္ေနရမွာပဲ။ က်မတို႔လည္း အခု ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မတရားဖမ္းဆီးခံရကတည္းက ေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္ခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ရင္းနဲ႔လည္း ျပႆနာမ်ဳိးစံု ၾကံဳလာခဲ့ရတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ က်မတို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္သြားႏိုင္ခဲ့ေသးတာပဲ။ ဥပမာေျပာရတာေပါ့ေနာ္။ အခက္အခဲဆိုတာကေတာ့ ရွိမွာပဲ။ တာ၀န္ယူတာက အဖြဲ႔အစည္းတခုမွာ တာ၀န္ ယူတဲ့လူက တာ၀န္အရွိဆံုးပဲ။ တာ၀န္အရွိဆံုးက တာ၀န္ယူတဲ့အတြက္ ဒီတာ၀န္ကို ေက်ေအာင္လုပ္ဖို႔မွာ လည္း တာ၀န္ရွိတယ္။ က်မ ဒီလုိပဲ နားလည္တယ္ေပါ့ေနာ္။

(ဆက္လက္ဖတ္႐ွဴပါရန္)

0 comments:

  © Blogger template 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP