၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲႏွင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (တတိယပိုင္း - နိဂံုး)

အာရ္အက္ဖ္ေအ တနဂၤေႏြေဆြးေႏြးပြဲ (၂၃-၃-၀၉)

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ အခု ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး ေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဒၚေနာ္အုန္းလွေကာ ဘာေျပာခ်င္လဲ။ တခုျဖတ္ေမးပါရေစ ေဒၚေနာ္အုန္းလွေရ … ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ တပ္မေတာ္အေျခစိုက္တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ထူးျခားအံ့ၾသစရာပဲ ၁၉၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီကို တခဲနက္ အဲဒီ တပ္မ ေတာ္မိသားစုေတြက မဲေပးခဲ့ၾကတယ္ေပါ့ေလ။ အခုလာမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေကာ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ နယ္ဘက္မွာ အေျခအေန ဘယ္လုိရွိလဲ။ ေဒၚေနာ္အုန္းလွ အေစာက ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး ေျပာတာေတြကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲခင္ဗ်။

ေဒၚေနာ္အုန္းလွ ။ ။ သူေျပာတာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔က အခုဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါ ေမွာ္ဘီကို အရင္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ က်မတို႔ ေမွာ္ဘီကေတာ့ တပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ၉၀ မွာ အႏိုင္ရခဲ့တယ္။ အခုတ ႀကိမ္မွာကေတာ့ အႏိုင္ရဖို႔ကေတာ့ က်မက သိပ္မျမင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ အစိုးရက အကုန္လံုး အ ကြက္ေစ့ေအာင္လုပ္မယ္။ ေနာက္ အခုဆို သတင္းေပါ့ေနာ္ မွန္မမွန္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ၾကားတာေပါ့။ အခု ဆိုလို႔ရွိရင္တဲ့ ေမွာ္ဘီမွာ ၾကံ႕ခိုင္ေရးေတြက ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္ေပါ့ေနာ္။ ျပင္ဆင္တဲ့ေနရာ မွာ သူက အခုဆိုလို႔ရွိရင္ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကို အရင္ဆံုး တပ္အေနနဲ႔ လဲလိုက္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါ သတင္းေတြ က်မၾကားတာ။ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာ အတိအက်ေတာ့ က်မလည္း မေျပာတတ္ဘူး။ တိက်သေလာက္ေတာ့ ရွိ တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲသလိုမ်ဳိး လဲထားတယ္ဆိုၿပီး သူတို႔က ဒီမွာ ဥပမာေပါ့ေနာ္ ဒီတပ္မွာ သူတို႔က ၂၅ % ယူထား ၿပီးသားအျပင္ကို ဒီလိုမ်ဳိး ဒီမွာလည္း ယူထားဦးမယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးေနရာေတြမွာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ သူတို႔လူေတြ သူ တို႔ထည့္မယ္။ အဲဒီမွာ သူတို႔ထပ္ယူဦးမယ္။ ဒါကေတာ့ သူတို႔လုပ္ရမယ့္အလုပ္ သူတို႔လုပ္တာပဲေပါ့ေနာ္။

“က်မက ပဲခူးရယ္လို႔ က်မေျပာေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ က်မ တႏိုင္ငံလံုးအတြက္ကို ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအးတို႔ လုပ္သလိုမ်ဳိး လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ က်မေျပာေနတာပါ။ ဒီလိုမွ ကိုယ့္ပါတီရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ပါတီ အစည္းအေ၀းကိုေတာင္မွ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆို က်မတို႔ ဘာသြားလုပ္မလဲ ဒါပဲ က်မေမးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔က က်မတို႔အခြင့္အေရးကို က်မတို႔ လုပ္ယူရမွာပဲ။ က်မတို႔ ေၾကာက္တယ္ဆို ပါတီ၀င္ေတြကေတာင္ ေၾကာက္ေနတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔က သူတို႔လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သူတို႔ဖြင့္ေျပာႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္မွ ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔က အရင္ဆံုး က်မတို႔ရဲ႕ အခြင့္အေရးကို က်မတို႔ တိုက္ယူျပရဲရပါမယ္။” (ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ)

က်မတို႔ ဒီအန္အယ္လ္ဒီအပိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီက ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ၀င္ခဲ့တယ္။ အ ခုအခ်ိန္အထိ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ရွိေသး တယ္။ ဒါကို လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ရွိတဲ့အတြက္ ခုနက ပထမ က်မေျပာခဲ့သလိုေပါ့ေနာ္ လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ကို မ လုပ္ဘူး။ အခုလုပ္လို႔ရတဲ့အခ်ိန္မွာ လုပ္လုိ႔ရသေလာက္ က်မတို႔ပါတီမွာ အမ်ားႀကီး လုပ္စရာမလုိပါဘူး။ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာခဲ့သလို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ ဖြဲ႔ၿပီးေနာက္ပိုင္း လႊတ္ေတာ္ကို သစ္ပင္ ေအာက္မွာလည္း ဖြဲ႔လို႔ရတယ္။ ဒါ အျမဲတမ္း ေျပာခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ေခၚေပးပါ တခ်ိန္လံုးေျပာေနတယ္။ အ စိုးရက မေခၚေပးဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေခၚမယ္လည္းေျပာခဲ့တယ္။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က မေခၚခဲ့ဘူး။ ေနာက္တခါ ဒီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ ေပၚလာၿပီးေတာ့လည္း လႊတ္ေတာ္ေခၚမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ မေခၚခဲ့ဘူး။ ဒါ ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ ရလဒ္က ရွိေသးတဲ့အတြက္ အခုအခ်ိန္မွာ လုပ္လို႔ရေသးတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာလုပ္လို႔ အစိုးရက ဖ်က္လို႔ရွိရင္ ဒါက သူဖ်က္တာေပါ့ေနာ္။ ၂၀၁၀ မွာ ဖ်က္လို႔ရွိရင္ေတာ့ ကိုယ္ဖ်က္တာ ျဖစ္သြားလိမ့္ မယ္။ အဲဒီအခါက်မွ က်မတို႔ေတြက ဘာမွမလုပ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ပိုဆိုးသြားမယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲလိုမ်ဳိး ျဖစ္ႏုိင္ တယ္။ အန္အယ္လ္ဒီအေနအထား က်မသံုးသပ္တာေပါ့ေနာ္။

က်မတို႔ကေတာ့ ျဖစ္ေစခ်င္တာေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကို အခုအခ်ိန္မွာ လုပ္လုိ႔ရသေလာက္ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ မန္းဒိတ္ေတြ ေပးထားၿပီးသား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အားလံုး၊ ဦးေအာင္ေ႐ႊ၊ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ေပးထားၿပီးသား၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အဖမ္းခံရရင္ ဦးေအာင္ေ႐ႊ တေယာက္လံုးရွိေသးတယ္။ ဒီလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီဖြဲ႔ၿပီး အခုဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ရယ္၊ အန္အယ္လ္ဒီပါတီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ လက္မွတ္ေတြ ရွိၿပီးသား။ လုပ္လို႔ရေသးတယ္။ ဒါ ႐ိုး႐ိုးသားသား က်မတို႔ေျပာတာ။ အစိုးရကမေခၚလဲ က်မတို႔က ေခၚလို႔ရတယ္။ က်မတို႔ကိုယ္တိုင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဖမ္းခံခဲ့ရတာေတြရွိတယ္။ က်မတို႔ကိုယ္တိုင္ ဒါေတြကိုလည္း ေျပာခဲ့တယ္။ အဲလိုမ်ဳိးမို႔လို႔ ဒီအ ခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီလည္းရွိတယ္။ လက္ရွိ မန္းဒိတ္လည္းအကုန္ယူထားၿပီးသား။ ၿမိဳ႕နယ္ ေတြေရာ၊ အမ်ဳိးသမီးေတြေရာ၊ ဒီအကုန္လံုး လူငယ္ေတြေရာ လက္မွတ္ေတြကို အဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ယူထားၿပီး သား၊ အဲဒီအခါမွာ ဒီလုိအခ်ိန္မွာ သူဖ်က္တာမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ဖ်က္တာ မျဖစ္ပါေစနဲ႔လို႔ က်မက ဒါ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ေတာ့ ေျပာျပခ်င္တယ္ေပါ့ေနာ္။ တကယ္တမ္းက်ရင္ေတာ့ေလ။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ … ေဒၚခင္ၫႊန္႔မူလည္း ေျပာပါဦးခင္ဗ်။ ဘယ္လုိျမင္လဲခင္ဗ်။ အခုလာမယ့္ ေ႐ြး ေကာက္ပြဲအေနအထားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမ်ားျဖည့္စြက္လိုလဲ။

ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔က ဗဟိုက ရပ္တည္ခ်က္အ တိုင္းပဲ က်မတို႔ သေဘာတူ ရပ္တည္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဦးတင္ဦး၊ ဦးခြန္ထြန္းဦး၊ ဦး ဂမၻီရ၊ မင္းကိုႏိုင္တို႔လို ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုးကို လႊတ္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ သူတို႔ေတြ ကို လႊတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ က်မတို႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအခ်င္းခ်င္း Constitution ျပန္လည္း Review လုပ္ၿပီးေတာ့ က်မတို႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးေရးမွ ထြက္ေပၚလာတဲ့ရလဒ္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီးမွ က်မတို႔က ၂၀၁၀ ကိစၥကို စဥ္းစားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔က ၂၀၁၀ ကိစၥအေနနဲ႔ ခုေနအခါမွာ ဘာမွမေျပာလိုဘူး။ ဒါေပမယ့္လို႔ က်မတို႔ ဗဟိုရဲ႕သေဘာထား ရပ္တည္ခ်က္အတိုင္း ရပ္တည္ေနပါတယ္။ က်မတို႔ကို ဗဟိုက ဘာ ေတြလုပ္ရမယ္ဆိုတာသာ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေပးပါ။ ဒါပဲ က်မတို႔က ေျပာခ်င္ပါတယ္။

“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာခဲ့သလို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ ဖြဲ႔ၿပီးေနာက္ပိုင္း လႊတ္ေတာ္ကို သစ္ပင္ေအာက္မွာလည္း ဖြဲ႔လို႔ရတယ္။ ဒါ အျမဲတမ္း ေျပာခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ေခၚေပးပါ တခ်ိန္လံုးေျပာေနတယ္။ အစိုးရက မေခၚေပးဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေခၚမယ္လည္းေျပာခဲ့တယ္။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က မေခၚခဲ့ဘူး။ ေနာက္တခါ ဒီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ ေပၚလာၿပီးေတာ့လည္း လႊတ္ေတာ္ေခၚမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ မေခၚခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ ရလဒ္က ရွိေသးတဲ့အတြက္ အခုအခ်ိန္မွာ လုပ္လို႔ရေသးတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာလုပ္လို႔ အစိုးရက ဖ်က္လို႔ရွိရင္ ဒါက သူဖ်က္တာေပါ့ေနာ္။ ၂၀၁၀ မွာ ဖ်က္လို႔ရွိရင္ေတာ့ ကိုယ္ဖ်က္တာ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါက်မွ က်မတို႔ေတြက ဘာမွမလုပ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနထိ ပိုဆိုးသြားမယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲလိုမ်ဳိးျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အန္အယ္လ္ဒီအေနအထား က်မသံုးသပ္တာေပါ့ေနာ္။” (ေဒၚေနာ္အုန္းလွ)

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ ေစာေစာက ေျပာတဲ့အထဲမွာ ေဒၚခင္ၫြန္႔မူတို႔ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ စည္း႐ံုးေရး ေကာ္မတီေတြနဲ႔ ေအာက္ေျခအဖြဲ႔၀င္ေတြနဲ႔ ထိေတြ႔မႈ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈ နည္းတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးေျပာ တယ္။ အဲဒါက ဘာကိုဆိုလိုတာလဲခင္ဗ်။

ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ ။ ။ အစည္းအေ၀းေတြ မလုပ္ႏိုင္တာပဲေပါ့ေနာ္။ ဘာ့ေၾကာင့္မလုပ္ႏိုင္တာလဲ ဆိုတာကေတာ့ …

အာရ္အက္ဖ္ေအ ျဖတ္ေျပာ ။ ။ ခဏေလး ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ က်ေနာ့္အသံနဲ႔ ထပ္သြားတယ္။ အဓိက ေဒၚခင္ ၫြန္႔မူ အဲဒါက ဘာဆိုလုိတာလဲခင္ဗ်။ ပံုမွန္အစည္းအေ၀းေတြ မက်င္းပႏိုင္တာကို ဆိုလိုတာလား။ က်ေနာ္တို႔ သိသေလာက္ အန္အယ္လ္ဒီလႈပ္ရွားမႈေတြက အမ်ားႀကီး ကန္႔သတ္ခံေနရရတယ္ဆိုေတာ့ တကယ္လို႔ ၿမိဳ႕ နယ္စည္းအဖြဲ႔၀င္ေတြက လႈပ္ရွားႏိုင္တဲ့ အေနအထားေကာ ရွိလားခင္ဗ်။ ပဲခူးမွာ။

ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ ။ ။ က်မက ပဲခူးရယ္လို႔ က်မေျပာေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ က်မ တႏိုင္ငံလံုးအတြက္ကို ေဒၚျမင့္ ျမင့္ေအးတို႔ လုပ္သလိုမ်ဳိး လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ က်မေျပာေနတာပါ။ ဒါမွ ကိုယ့္ပါတီရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ပါတီအစည္းအေ၀းကိုေတာင္မွ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆို က်မတို႔ ဘာသြားလုပ္မလဲ ဒါပဲ က်မေမးရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ က်မတို႔က က်မတို႔အခြင့္အေရးကို က်မတို႔ လုပ္ယူရမွာပဲ။ က်မတို႔ ေၾကာက္တယ္ဆို ပါတီ၀င္ေတြက ေတာင္ ေၾကာက္ေနတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔က သူတို႔လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သူတို႔ဖြင့္ေျပာႏိုင္ဖို႔ဆို တာ အင္မတန္မွ ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔က အရင္ဆံုး က်မတို႔ရဲ႕ အခြင့္အေရးကို က်မတို႔ တိုက္ ယူျပရဲရပါမယ္။ အခုဆိုရင္ ျပည္သူေတြဟာ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာဆိုလို႔ရွိရင္ သူတို႔ကိုယ္ တိုင္ ေတာင္းဆိုလာတာေတြ .. ဟိုေန႔ကပဲ ၂၀ ရက္ေန႔က တြံေတးၿမိဳ႕မွာျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါ ျပည္သူေတြဟာ သူတို႔အခြင့္အေရးကို သူတို႔ေတာင္းဆိုလာတာျဖစ္တယ္။ အဲလိုေတာင္းဆိုတဲ့အခါမွာလည္း ဒီ တြံေတးအန္အယ္လ္ဒီေတြက ၀ိုင္းရံေပးတယ္ဆိုတာကို က်မတို႔က ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါ ဒီလုိပဲျဖစ္ရမယ္။ ပါတီ ၀င္ေတြဟာ ျပည္သူေတြက လုိအပ္မယ္ဆိုရင္ ေရွ႕က ေနသင့္ရင္လည္း ေနရပါမယ္။ ေဘးက ၀ိုင္းရံသင့္ရင္ လည္း ၀ိုင္းရံရပါမယ္။ ဒါ က်မတို႔ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အျမဲတမ္းေျပာေနတဲ့ စကားလည္းျဖစ္ ပါတယ္။

နအဖ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြကိုေပါ့ေနာ္ ဦးေန၀င္းတို႔၊ ဦးခင္ၫြန္႔တို႔ ဘ၀နိဂံုးခ်ဳပ္ ေန၀င္ခ်ိန္ကို သင္ခန္းစာယူၿပီးေတာ့ လက္ရွိဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြက သူတို႔ပုခံုးေပၚမွာ အပြင့္ရွိတုန္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတုန္း လုပ္သင့္တာကို လုပ္ေပးပါလို႔ က်မ ဒီေနရာကေန ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အန္အယ္လ္ဒီ လူႀကီးေတြအေနနဲ႔လည္းပဲ သတိၱရွိရွိနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စကားလို ျပည္သူလူထုအတြက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ ဒီ့ထက္ေပါ့ေနာ္ က်မတို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အစည္းအေ၀းေခၚေပးပါဆိုတာမ်ဳိးေတြ ဆက္လက္လုပ္ေပးဖို႔ က်မေတာင္းဆိုလိုသလို လူထုကိုလည္းပဲ ကိုယ္နဲ႔မဆုိင္သလို ေနေနလို႔မရေတာ့ဘူး၊ ဒီကေန႔ ႏိုင္ငံရဲ႕အခက္အခဲဟာ ငါတို႔ျမန္မာျပည္သူလူထုတရပ္လံုး သက္ဆုိင္တဲ့ ကိစၥႀကီးျဖစ္လာၿပီ။ ဒီအခက္အခဲအက်ပ္အတည္းက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ငါတို႔မွာလည္း တာ၀န္ရွိပါလားလို႔ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ လူထုကလည္း မ်က္စိဖြင့္ နားစြင့္ၿပီးေတာ့ ပါ၀င္ၾကဖို႔ က်မတိုက္တြန္းလိုပါတယ္။” (ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး)

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္တို႔ အာရ္အက္ဖ္ေအ တနဂၤေႏြစကား၀ိုင္းရဲ႕ ေပးထားတဲ့အခ်ိန္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး နည္းပါးသြားၿပီခင္ဗ်။ အဲေတာ့ အခုပါ၀င္ေဆြးေႏြးတဲ့ အဖြဲ႔၀င္ပဲဆိုပါေတာ့ခင္ဗ်ာ။ အန္အယ္ လ္ဒီအဖြဲ႔၀င္ အမ်ဳိးသမီး ၃ ဦးက မိမိေျပာလိုတာေလး တေယာက္ကို မိနစ္အနည္းငယ္ ေျပာဖို႔ပါပဲ။ အဲေတာ့ ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး စေျပာမလားခင္ဗ်ာ။

ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ေျပာစရာေတာ့ နည္းနည္းက်န္သြားေသးတယ္ အေစာက …။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ အဲ အဲ ေျပာပါ ရတယ္ ေျပာ။

ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး ။ ။ ဒီေနရာမွာ က်မေျပာခ်င္တာကေပါ့ေနာ္။ စစ္အစိုးရက ဒီ တဘက္သတ္ေရးဆြဲထားတဲ့ အေျခခံဥေပဒကို အတင္းအဓမၼ အတည္ျပဳၿပီးေတာ့ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကိုလည္း အန္အယ္လ္ဒီ ပါပါ မပါပါ၊ ဘယ္သူပါပါ မပါပါ မျဖစ္ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါစစ္မွန္တဲ့အေျဖမဟုတ္ဘူး။ အေျဖမဟုတ္တာက မဟုတ္တာပဲ။ အေျဖဟုတ္တာက ဟုတ္တာပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူထုလူတန္းစားအားလံုး ပါ၀င္ၿပီး စစ္မွန္တဲ့ အေျဖ ကိုရွာႏိုင္မွ တိုင္းျပည္က ၿငိမ္းခ်မ္းမယ္၊ သာယာမယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္လို႔ရွိရင္ အေျဖမွန္ကို မရွာေဖြဘဲ ငါတို႔မွာ အာဏာရွိတယ္၊ လက္နက္ရွိတယ္၊ ေငြရွိတယ္ လုပ္ခ်င္ရာကို လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး လုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကမၻာ့စီး ပြားေရးပ်က္ကပ္နဲ႔အတူ ျမန္မာျပည္သူလူထုတရပ္လံုး ဆင္းရဲဒုကၡကို ရင္စည္းခါးစည္းခံၾကရတာနဲ႔အတူ တိုင္း ျပည္က ဗံုးကြဲမႈေတြ၊ ဆူပူအံုၾကြမႈေတြနဲ႔ပဲ ဆက္လက္ရင္ဆိုင္ေနရဦးမယ္ဆိုတာကို က်မ ထပ္ေလာင္း ေျပာခ်င္ ပါတယ္။

တဆက္တည္း ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ နအဖ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြကိုေပါ့ေနာ္ ဦးေန၀င္းတို႔၊ ဦးခင္ၫြန္႔တို႔ ဘ၀နိ ဂံုးခ်ဳပ္ ေန၀င္ခ်ိန္ကို သင္ခန္းစာယူၿပီးေတာ့ လက္ရွိဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြက သူတို႔ပုခံုးေပၚမွာ အပြင့္ရွိတုန္း လုပ္ပိုင္ ခြင့္ရွိတုန္း လုပ္သင့္တာကို လုပ္ေပးပါလို႔ က်မ ဒီေနရာကေန ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အန္အယ္လ္ဒီ လူႀကီးေတြအေနနဲ႔လည္းပဲ သတိၱရွိရွိနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စကားလို ျပည္သူလူထုအ တြက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ ဒီ့ထက္ေပါ့ေနာ္ က်မတို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အစည္းအေ၀းေခၚေပးပါဆိုတာမ်ဳိးေတြ ဆက္လက္လုပ္ေပးဖို႔ က်မေတာင္းဆိုလိုသလို လူထုကိုလည္းပဲ ကိုယ္ နဲ႔မဆုိင္သလို ေနေနလို႔မရေတာ့ဘူး၊ ဒီကေန႔ ႏိုင္ငံရဲ႕အခက္အခဲဟာ ငါတို႔ျမန္မာျပည္သူလူထုတရပ္လံုး သက္ ဆုိင္တဲ့ ကိစၥႀကီးျဖစ္လာၿပီ။ ဒီအခက္အခဲအက်ပ္အတည္းက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ငါတို႔မွာလည္း တာ၀န္ ရွိပါလားလို႔ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ လူထုကလည္း မ်က္စိဖြင့္ နားစြင့္ၿပီးေတာ့ ပါ၀င္ၾကဖို႔ က်မတိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ တဆက္တည္းပဲ ျပည္တြင္းျပည္ပမွာရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြကေပါ့ စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ နဲ႔ေပါ့ အားလံုး၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးစားၾကဖို႔ကိုလည္း က်မ အထူးတိုက္တြန္းလိုပါတယ္။

“က်မတို႔ လုပ္ရကိုင္ရတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔အားလံုးသိထားဖို႔က ေရွ႕မွာ အသက္ေတြ ဘ၀ေတြ စေတးၿပီးေတာ့ လုပ္ျပသြားတဲ့ လူမ်ားရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားကို စံထားၿပီးေတာ့ တန္ဖိုးထားလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ လိုပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ မေက်နပ္ခ်က္ေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ခံစားခ်က္ေတြကို ေဘးဖယ္ထားၿပီးေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ ပန္းတိုင္က ဘာလဲ။ ျပည္သူအားလံုး လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနျခင္း သာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ကို မမွိတ္မသုတ္ မေပ်ာက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီခံယူခ်က္အတိုင္း က်မတို႔က ဇြဲ လံု႔လနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ကို မလြဲမေသြေရာက္ရွိမွာျဖစ္တယ္လို႔ က်မကေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။” (ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ)

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ေဒၚေနာ္အုန္းလွေကာ ဘာမ်ားေျပာလိုပါေသးလဲခင္ဗ်ာ။

ေဒၚေနာ္အုန္းလွ ။ ။ ေျပာရရင္ေတာ့ က်မတို႔ အခုစကား၀ိုင္းအေနအထားအရေပါ့ေနာ္ ျပည္သူေတြတရပ္လံုး က ပါ၀င္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာလည္း က်မေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ က်မ ခုနေျပာခဲ့သလိုေပ့ါေနာ္ က်မတို႔ေတြက တာ၀န္အဆင့္ဆင့္ကို ျပည္သူအားလံုးက ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ေက်ဖို႔လည္း လိုသလို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ေတြလည္း တာ၀န္ေက်ဖို႔လိုတယ္။ ကိုယ္ယူထားခဲ့တဲ့တာ၀န္ကို ကိုယ္ယူမယ္လို႔ေျပာခဲ့ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ မေက်တာရယ္၊ က်မတို႔ပါတီ၀င္ေတြကလည္း ကိုယ္ေျပာခဲ့တဲ့ဟာေတြကို လုပ္မယ္ဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့တဲ့ဟာေတြကို လည္း မေက်တဲ့သူရွိသလို ေက်ခဲ့သူလည္း ရွိတာေပါ့ေနာ္။

ဒါ အားလံုး က်မတို႔သြားရမွာက ဒီစစ္အာဏာရွင္စနစ္ ျပဳတ္က်ေရး က်မတို႔သြားတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအ၀န္းအ ၀ိုင္းအားလံုးေပါ့ေနာ္ က်မတို႔ ဒါကို စုစုစည္းစည္းနဲ႔ သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာပါ။ ဦးေဆာင္တဲ့ လူ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေပါ့ေနာ္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ တည့္တည့္မတ္မတ္ ဦးေဆာင္ဖို႔လည္း လိုတယ္။ ေနာက္ က လုိက္တဲ့သူအားလံုးကလည္း တစုတစည္းျဖစ္ဖို႔လုိတယ္။ အဲဒါမွသာလွ်င္ ဒီစစ္အာဏာရွင္ လဲၿပိဳမွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီအတိုင္း အခုအခ်ိန္အထိ မလဲၿပိဳႏိုင္ေသးတာက သူတို႔က အင္အားအမ်ားႀကီးနဲ႔ က်မတို႔ေတြကို ဖိႏွိပ္ တယ္။ က်မတို႔ အခ်င္းခ်င္းကလည္း ၿပိဳကြဲေနတယ္ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က် မ ေျပာသလုိ႔ေပါ့။ က်မတို႔က မူေတြ စည္းကမ္းေတြ ရွိၿပီးသားနဲ႔ က်မတို႔ ဒီမူေတြမလိုက္နာလို႔ ဒီလုိမ်ဳိးအေျခအ ေန ၾကံဳတာလို႔ က်မျမင္ပါတယ္။

အာရ္အက္ဖ္ေအ ။ ။ တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ ေဒၚေနာ္အုန္းလွ၊ က်ေနာ္တို႔ ဒီ ၾကားေနရတဲ့ သတင္းေတြေပၚ မူ တည္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တဘက္မွာ ေဒၚေနာ္အုန္းလွေျပာသလို လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ အစိတ္အပိုင္း ေတြ ရွိတယ္ဆိုတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သလို တဘက္မွာက်ေတာ့လည္း လက္ရွိအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ဖိ ႏွိပ္မႈမ်ဳိးစံုကလည္း ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အစိတ္အပိုင္းကလည္း ဒါလည္းက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေတာ့ ၾကားေနရတဲ့ အ ခ်က္ပဲ။ အဲလိုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေနာ္ (ေဒၚေနာ္အုန္းလွ ေျပာ - ဟုတ္ပါတယ္)။ ဟုတ္ကဲ့ ေဒၚခင္ၫြန္႔မူေကာ နိဂံုး ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ေသးလဲခင္ဗ်ာ။

ေဒၚခင္ၫြန္႔မူ ။ ။ ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအးတို႔ ေဒၚေနာ္အုန္းလွတို႔ ေျပာသလိုေပ့ါေနာ္ က်မတို႔လုပ္ရကိုင္ရတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔အားလံုးသိထားဖို႔က ေရွ႕မွာ အသက္ေတြ ဘ၀ ေတြ စေတးၿပီးေတာ့ လုပ္ျပသြားတဲ့ လူမ်ားရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားကို စံထားၿပီးေတာ့ တန္ဖိုးထားလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ လိုပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ မေက်နပ္ခ်က္ေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ခံစားခ်က္ေတြကို ေဘးဖယ္ထားၿပီးေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ ပန္းတိုင္က ဘာလဲ။ ျပည္သူအားလံုး လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနျခင္း သာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ကို မမွိတ္မသုတ္ မေပ်ာက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီခံယူခ်က္အတိုင္း က်မတို႔က ဇြဲ လံု႔လနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ကို မလြဲမေသြ ေရာက္ရွိမွာျဖစ္တယ္လို႔ က်မကေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

(ၿပီးပါၿပီ)

0 comments:

  © Blogger template 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP